16 günlük Kadına Yönelik Şiddete Karşı Aktivizm Kampanyası 2018
25 Kasım, Uluslararası Kadına Yönelik
Şiddete Karşı Uluslararası Mücadele Günü - 10 Aralık, İnsan Hakları Günü, 16
günlük Kadına Yönelik Şiddete Karşı Aktivizm Kampanyası, dünya genelinde kadınlara ve kız çocuklarına
karşı şiddetin engellenmesine karşı alınacak eylemlerin harekete geçirilmesi
için önemli bir fırsattır.
Çok uzun bir süre boyunca cezasızlık,
sessizlik ve damgalanma, kadınlara yönelik şiddetin pandemik oranlara
tırmanmasına izin vermiştir - dünya genelinde üç kadından biri toplumsal
cinsiyete dayalı şiddete maruz kalmaktadır.
Değişim zamanı burada ve şimdi.
Son yıllarda, hayatta kalanların ve
aktivistlerin sesleri, #MeToo, #TimesUp, #Niunamenos, #NotOneMore,
#BalanceTonPorc ve diğerleri gibi kampanyalar aracılığıyla artık
susturulamıyacak bir artışa ulaştı. Savunucular, isimlerin ve bağlamların
coğrafi bölgeler arasında farklılık gösterebileceğini, her yerde kadın ve kız
çocukların çok fazla suistimal yaşadığını ve öykülerinin gün ışığına
çıkarılması gerektiğini anlıyorlar.
Kadına Karşı Şiddeti Sonlandırmak
için Birleşin (UNITE) kampanyası her yıl yapılan uluslararası bir kampanyadır.
Bu kampanya 1991'de Kadının Küresel Liderlik Enstitüsü'nün açılışında
eylemciler tarafından oluşturuldu ve her yıl Küresel Kadın Liderliği Merkezi
tarafından koordine edilmeye devam ediliyor. Bu kampanya, kadın ve kız
çocuklarına yönelik şiddetin önlenmesi ve ortadan kaldırılması çağrısında
bulunan dünya çapındaki bireyler ve örgütler tarafından bir örgütlenme
stratejisi olarak kullanılmaktadır.
Bir sivil toplum girişimi olan16
Gün Aktivizm etkinliğine destek olarak BM Genel Sekreteri António Guterres, BM
Genel Sekreterliği UNiTE Kadına Karşı Şiddetin Sonlandırılması Kampanyası
ile farkındalığın artırılması, savunuculuk çabalarının etkinleştirilmesi,
bilgi ve inovasyon paylaşımı için küresel çapta çağrı yaptı. Son yıllarda,
UNiTE kampanyası, tüm küresel aktivitelerini yürüten birleştirici bir tema
olarak, kadınlara ve kız çocuklarına yönelik şiddet içermeyen daha parlak bir
geleceği temsil etmek için turuncu rengi kullanmıştır.

16 Gün Aktivizim için UNiTE
Kampanyası Teması ve Amaçları (2018)
Çok uzun bir süre boyunca,
cezasızlık, sessizlik, damgalama ve utanç dünya çapında bu insan hakları ihlalinin
kökleşmiş bir salgına yol açmıştır. Bununla birlikte, son yıllarda, değişim
eylemi büyük ölçüde, diğerleri arasında #MeToo, #TimesUp, #Niunamenos,
#NotOneMore, #BalanceTonPorc da dahil olmak üzere, tabandaki aktivistlerin ve
hayatta kalanların savunucularının kararlılığı ve cesareti nedeniyle daha fazla
görünürlük kazanmıştır.
Bu sebeple UNiTE Kampanyasının
küresel savunuculuk teması bu yıl: Orange the World: #HearMeToo olarak
belirlenmiştir.
UNITE Kampanyası'nın 2018'de
dünyadaki teması: Dünyayı turuncuya
boyayalım #HearMeToo ile gerçekleşen faaliyetleri, tüm UNiTE ağlarını, BM
sistemini, hükümet ortaklarını, sivil toplumu, okulları ve üniversiteleri, özel
sektörü, spor derneklerini ve bireyleri harekete geçirmeyi hedefleyecektir.
Kadın ve kız çocuklarına yönelik şiddeti önlemek ve sonlandırmak için çalışan
savunucuları ve kadınların insan hakları savunucularıyla dayanışma içinde
olmak.
Dünya Turuncu Teması: #HearMeToo,
UNiTE ortakları yerel, ulusal, bölgesel ve küresel kadın hareketleri, hayatta
kalan savunucuları ve kadınların insan hakları savunucularıyla etkinliklere ev
sahipliği yapmaya ve eylemciler, politikacılar ve halk arasında diyalog için
fırsatlar yaratmaya teşvik ediliyor. Bu olaylar fiziksel platformlar ve
çevrimiçi platformlar aracılığıyla gerçekleşebilir. Yaratıcı ortamlar ve
sanatlar, kadın ve kızların sesleri aracılığıyla hikaye anlatımı ve
savunuculuğunu desteklemek için kullanılabilir. Önceki yıllarda olduğu gibi,
yapılan bu sivil girişme küresel bir ilgi getirmek amacıyla turuncu rengi bütün
etkinlikleri bir araya geiren birleştirici tema olarak binalar ve önemli
merkezlerin hepsinde kullanılacak.
|